středa 3. dubna 2013

Nikdy více !!!

Dnes ráno jsme zase jenom nakrmily - asi jsem zapomněla zdůraznit, že od tohoto týdne makáme už od 8,30 :-D
Poté jsem využila pěkného počasí a vydala se na kolo - ani jsem neměla žádný extra cíl, jen jsem si chtěla projet ještě nějaké trasy, kudy jsem ještě nejela a zároveň najít nějaké kešky. Byla jsem i celkem úspěšná - z šesti jsem čtyři našla. Podívala jsem se znovu k jezeru Melsvatnet. Tentokrát jsem moc po cyklostezkách nejela, ale spíš po menších silnicích, ale moc aut jsem tam nepotkala a když, tak byly zase tak ohleduplní, že se za mnou do zatáček vždycky platily než mě předjely. Celková délka výletu 23 km.
Před odpoledním krmením jsme měli jenom s Ellen takový menší oběd (Geir jel dneska do Osla na nějaké setkání) - smažený vajíčka se slaninou a chléb s máslem, zapíjeli jsme to mlékem.
Během krmení přišlo na svět další jehňátko - už nevim kolikáté. A po krmení nás Ellen požádala, abychom tam s ní ještě chvilku počkali (ačkoli jsme byly dohodnuté, že odpoledne budeme jenom krmit, když jsme se chystaly na tah do Stavangeru), protože měla rodit další ovce. Ellen už věděla, že něco není v pořádku a že nejspíš jedno jehňátko bude mrtvé, tak jsme čekaly a když se nic nedělo, tak si Ellen navlíkla dlouhou rukavici a vytáhla nejdřív mrtvé jehňátko a pak druhé naštěstí živé. To mrtvé jehňátko nemělo oči - podle toho se prý pozná, jak dlouho je mrtvé - nejsem si jistá kolik Ellen říkala - jestli den nebo týden :-( Bylo to strašný vidět to malý chuďátko. Ale Ellen říkala, že zatím bilance je dobrá, že v roce 1993 se narodilo 73 mrtvých jehňátek - prý ale byly nějak nakažený nebo co... Jinak prý tak kolem 15 jehňátek je mrtvých každý rok.
Takže po této nepříjemné události jsme se vydali s Maren a Matsem do Stavangeru. Alina se tam měla sejít s nějakou její kamarádkou, s kterou se seznámila, když byla rok v Berlíně, ale jinak bydlí v Oslu a ve Stavangeru má rodiče, u kterých byla právě na dovolené. Takže jsme zašli do jedné pěkné hospůdky. A teď proč název tohoto článku - Nikdy více !!! Točený pivo neměli, takže jenom lahvové 0,33l za 74 NOK - si to každej přepočtěte, ale bacha ať vás z toho netrefí šlak! Kdyby bylo aspoň dobrý, ale je to takovej světlej řídkej patok.... 
Tak pro ukázku, jak to vypadá:


Tady jen malá ukázka večerního Stavangeru:



A náš Yeti (akorát s norskou SPZ) byl zaparkovaný v podzemních garážích, kde jsme parkovali :-)


Žádné komentáře: