úterý 2. dubna 2013

Nic moc zajímavého

Ráno se narodily jehňátka číslo 12 a 13. Ráno krmení, pak jsme jeli do banky založit si účet, na který nám přijdou peníze - nedostaneme k tomu kartu - takže si můžeme peníze vybrat pouze na pobočce. A zbytek (pokud něco zbyde) nám Ellen přepošle na náš účet doma - prý za to zaplatí nějaký poplatek, ale to jí prý nevadí. Jen doufám, že můj účet umí přijímat peníze v cizí měně :-( a že to nebude přepočítané nějakým nevýhodným kurzem...
Oběd byl dnes v 13:30 - nějaký kuřecí stehýnka - ale byly nějaký moc malý, tak jsem jich snědla 6 :-D s bramborovým salátem.
Poté jsem se projela na kole, protože dnes bylo vážně teplo!!! Takže jsem to zkusila a záda zatím dobrý. Vzhledem k tomu, že jsme dneska odpolední krmení posunuli na 15,30 tak jsem neměla moc času, takže jsem dojela akorát do Bryne do obchodu pro další zásoby :-D
Tady máte něco na ochutnávku:

Jo a ještě pro ilustraci jak tu vypadají cyklostezky - úplně fungl nový povrch, takže žádný výmoly na kterých bych si natřásla záda:

A tady se pokusím vysvětlit situaci: vpravo na obrázku silnice, vlevo cyklostezka a zleva přijíždí vedlejší silnice, když já jedu po cyklostezce a přejíždím vedlejší silnici, tak auto přijíždějící po vedlejší silnici mi dává přednost. Myslim, že to není pravidlo, protože zrovna dneska se mi stalo, že mi přednost nedal, ale to bylo asi spíš proto, že jsem byla ještě daleko a uznal, že tam bude dřív. Ale jinak vždycky mě auta pouštějí... neskutečné!


No a po odpoledním krmení jsme jeli zase do Sandnes na harness racing - ale tentokrát jen na testovací jízdu (v které Geir závodil s Elleniným koněm) a pak na jeden závod, který Geir vyhrál - výhra je 18 000 NOK a Geir dostává 10%, zbytek dostane vlastník toho koně.

Dodatek k dnešnímu dni:
Ze závodů jsme se vraceli brzy, protože jsme čekali narození dalších dvou jehňátek (už to skoro nestíhám počítat). Takže ve 20,30 jsme nastoupily DOBROVOLNĚ na večerní šichtu. Jehňátka přišla na svět sama bez pomoci a zase jsme to měli v přímém přenosu. Poté jsme si zkusily dát jim první očkování - je to taková smradlavá kaše kterou jim vstříkneme do pusy - a tady jsem to pos...a - prostě jsem mu to nevrazila hluboko do krku a měl to jenom v puse, takže to nespolknul, tak to musela Ellen po mě upravit a vstrčit mu to do krku aby to polknul... No pro příště už budu vědět jak na to. Když se postaví na nohy tak je vážíme - váží tak od 3,5 kg do 5,5 kg. Takže z toho byla šichta od 20,30 do 22,00. No stále válčím s angličtinou... Takže kolikrát nevim, co po mě Ellen chce :-(

A to jsem chtěla dneska jít dříve spát, abych si naspala na zítřek - jedeme do Stavangeru do hospůdky nebo do nějakého baru, to ještě nevíme, kde skončíme - Alina tam má sraz s nějakou její kamarádkou, která bydlí v Oslu, ale ve Stavangeru má rodiče a s Alinou se poznala, když bydlela a pracovala rok v Berlíně.

Ach ta hlava děravá:

Včera jsem ještě zapomněla dodat, že když jsme přišly odpoledne k ovcím, tak jedna ležela na zádech a nožky měla nahoře, ostatní si od ní udržovaly odstup, tak jsem se lekla jestli není přichcípnutá. Radši jsme došly pro Ellen a ta jen řekla, že nemají zcela vyrovnanou podestýlku a že jak jsou tlusté a jsou v nich ty jehňátka, tak se někdy stane, že neudrží balanc a překulí se, no a jak jsou na zádech, tak se samy nedostanou zpátky. Že je máme normálně vzít za nohy a vrátit zpátky na břicho. Že se to často stává i na pastvině, jak mají všude ty šutry, tak na něj stoupnou a překulí se, takže je dobře, když se to stalo teď, že pro příště víme co s ní máme dělat :-)

Žádné komentáře: