úterý 19. března 2013

Vydařený den

Dnes v noci snad poprvé nefičel vítr, takže jsem se ani jednou neprobudila. Budíček klasicky v 8:00 :-) Ranní krmení, už víme co a jak, takže v 10:00 jsme byly hotový. Vydaly jsme se na výlet k jezeru Melsvatnet - krásná asi 4km procházka kolem zamrzlého jezera (teplota vzduchu -2°C, jasná obloha, už zase fouká vítr...). Nechala jsem Alinu řídit, že prý tady bude větší klid (než když jí to včera chcíplo asi pětkrát na kruháku a tudíž zablokovala dopravu ve skoro celém Bryne :-D ) No poté co se ani nerozjela od baráku, tak jsme se zase vystřídaly. Po cestě jsem se jí snažila vysvětlit jak pomalu pouštět spojku a přidávat plyn - no prostě jsem si střihla učitele autoškoly v anglickém jazyce - za to bych měla mít příplatek. Snad se zadařilo. Domů jsme dojeli.
No jelikož to byla krátká procházka (ještě že jsem Alinu přesvědčila, že tam musíme vylézt na takovou skalku, jinak by to byly strašný veverky :-), tak po návratu na farmu jsem šla prozkoumat trochu okolí - byla z toho další asi 4km procházka po okolí - zjistila jsem, že jen vylezu kousek výš nad farmu, tak je odtud vidět moře - dneska fakt nádhera!
Pak zase večerní krmení - trochu mě začíná bolet ruka od té dřiny :-D Ellen, když mě viděla jak s těma vidlema zacházim, tak nám ukázala fígl, jak se to seno má správně napichovat :-D No to je jasné, že jsem to věděla dávno, ale nechtěla jsem před Alinou moc machrovat :-D
Po práci nám přivezli nové kolo - které si zabrala Alina, ale já mám úplně to stejné, akorát už něco pamatuje (soudím podle těch zrezlých součástek...). Přiznávám, je mi trochu menší a i když mám sedlo co nejvýš to jde, tak úplně napnuté nohy nemám, když šlapu, takže na nějaké dlouhé cyklovýlety to nevidim... max tak 12km k moři a nazpátek. No takže jsme asi hodinu montovali kolo (teda Maren a Mats s Ellen montovali podle norského návodu a já s Alinou přihlížely).
Maren a Mats jsou holčina a kluk, kteří tu pracují u koní.
Jelikož bylo celý den krásné počasí a objevila jsem místo, odkud je vidět na moře, rozhodla jsem se dnes nafotit západ Slunce - no podle fotek posuďte sami. Přišla jsem kvůli tomu pozdě na večeři.
Jo a co bylo k večeři? Zase nějaká místní specialita :-) vařené brambory (nebo spíš rozvařené - takže taková kaše) a do nich zamíchaný kolečka klobásy a vařená mrkev + nějaký zelený (asi petržel) + takový nějaký suchar + Geir si to vylepšoval kečupem :-D na pohled teda nic moc, ale chutově to nebylo špatný - pro sebe jsem si to nazvala - večeře chudých (aspoň vím, co si můžu po návratu domů vařit, až budu mít hluboko do kapsy :-D
No a večer byl v duchu norštiny - Ellen udělala vafle, protože na návštěvu přišly Maren a Mats, trochu jsem předpokládala, že se bude povídat anglicky, ale mluvilo se víceméně norsky, takže my s Alinou jsme se akorát nadlábly vynikajících vaflí ale jinak jsme moc nerozuměly.
Tak a to je pro dnešek vše.

Ještě jsem zapomněla dodat, že jakmile jsme dali dohromady kola a já vyjela prvně na silnici (podotýkám ještě stále v pracovním mundúru a holínkách), tak mě zastavilo nějaký auto - a v něm pani se mě na něco ptala norsky - nejspíš na cestu, ale já jí řekla, že jí nerozumim a že nejsem zdejší - všichni z toho mělo ohromnou srandu :-) težko uvěřit, že v tom mundúru nejsem zdejší :-d

Žádné komentáře: