sobota 30. března 2013

Konečně nějaký kopec :-)

Ráno jsme daly ovečkám čerstvou podestýlku a nakrmily a od deseti hodin do pondělního rána máme zase volno. Vzhledem k neuvěřitelnému počasí, které stále trvá :-D jsme se rozhodly pro výlet. Ještě že jsme se zeptaly Siri na nějaké tipy na túry, kde už neleží sníh. Protože jinak bychom se vydaly zase k moři k majáku.
Takže jsme se vydaly na túru na Dalsnuten - 324 m n.m. Autem jsme dojel na parkoviště za vesnicí Gramstad.
Já zase nastudovala cestu a zjistila nějaké informace, jak dlouhá to bude túra. Myslela jsem si že to bude náročnější, proto jsem se před tím posilnila svačinkou. Pak už jen převléknout a jede se. Alina už byla připravená, ale měla v ruce kabelku, no aspoň že na nohách pohory. Tak jsem jí doporučila, jestli by si nechtěla vzít batoh, že to bude výšlap nahoru a aspoň nějakou svačnu.
Cestu jsme našli v pohodě, jen na konci jsem přejela jednu odbočku. Když jsme dorazily na parkoviště, bylo tam už spousta aut, tak jsme zaparkovaly náš pekáč - ano na všech parkovištích máme nejhorší auto. Tak se tam mezi těma Audi, Mercedesama a BMW vyjímáme :-)
No jo Velikonoce a krásné počasí, tak spousta lidí vyrazilo na výlet. Cesta nahoru nebyla náročná a zvládly jsme jí za asi něco málo přes hodinu. Cestou jsem našla dvě kešky. Vrchol byl doslova obsypán lidmi. Tak jsme chvilku poseděly, vyfotily co se dalo, snědly jablko. Myslela jsem si, že tam posedíme déle, protože jsme měli spoustu času, ale pak Alina řekla, že už by šla dolů. Cestu dolů jsme zvolily druhou variantu, která byla nejdříve více kamenitá a strnitá, poté to byl chodník vhodný pro kočárky a vozíčkáře, takže pohodička. Dole jsme byly asi za půl hodiny. Alina měla hlad (nechápu, že se nemohla najíst než jsme jeli nebo si vzít něco sebou), takže jsme vyrazily směr zpátky. Mohly jsme na takovém krásném místě strávit celé odpoledne. Ale tak nevadí, viděly jsme, vyfotily se, takže spokojenost. Krásné na tom bylo, že počasí bylo vysloveně úžasné, ale na jezeře, kolem kterého jsme šly by se dalo ještě bruslit, jak bylo zamrzlé... taky to tam někdo zkoušel. No my si brusle zapomněly vzít :-(



Žádné komentáře: