sobota 23. března 2013

Cyklovýlet - Froylandsvatnet

Tak vzhledem k tomu, že máme mít 1,5 dne týdně volno (kromě období 1.4. - 10.5.), tak jsme dnes akorát ráno nakrmily ovce a od 9:35 máme volno až do pondělního rána. Maren a Mats nám včera navrhly, že bychom s nimi mohly jet odpoledne do Kvadrátu (což má být obrovské nákupní centrum v Sandnes - snad jedno z největších v Norsku, každopádně tady v jižním Norsku určitě největší). No nejdřív jsem si říkala, že když mě to tam nebude bavit (ani ne tak nakupování, jako spíš čumění na ty nechutný ceny...) tak se můžu projít po městě, jenže pak jsem si našla kde to je - a to bych se sakra prošla než bych došla do centra Sandnes. Alina chtěla jet s nimi, tak jsem se rozhodla, že se vydám sama na cyklovýlet kolem jezera, které je hned vedle Bryne. No kdyby nebylo zase tak krásné počasí, tak bych asi jela s nimi do obchodního centra, ale v takovém krásném počasí (zase jasno, bezvětří, akorát teploty stále těsně pod nulou) se mi nechtělo courat po obchodech.
Takže jsem se vydala na kole - po jedné straně jezera po cyklostezce s malou odbočkou do lesíka, skrz který vede spousty tras, z nichž ta nejlépe udržovaná je po celé délce osvětlená (to aby tam mohli místní chodit běhat, jezdit na kole nebo jen tak na procházku i v zimě, kdy tu je světlo jen pár hodin denně). Tam jsem našla dvě kešky. Zbytek cesty už jsem takové štěstí neměla a z celkem asi 6 kešek co jsem chtěla najít jsem už žádnou nenašla. Asi je mají Norové pečlivě ukryté... Zpáteční cesta po druhém břehu jezera vedla po zpevněné cestě, zase po celé délce osvětlené, tam jsem potkávala dost cyklistů, běžců a chodců. Zima teda byla, jen co je pravda, ale výlet to byl povedený.
V Bryne jsem se zastavila v obchodě koupit si něco na zub. Protože čokoládu, kterou jsem si koupila myslim ve čtvrtek už včera vzala za své. Takže jsem zkusila zase nějaký pekárenský výrobek a sušenky, ty jsem totiž v naší kuchyni ve spíži ještě nenašla :-( No skvělý pocit, když před obchodech nechám nezamčené kolo (protože ho nebylo k čemu zamknout) a když vyjdu z obchodu, tak to kolo tam stále je :-)
Z Bryne k nám na farmu odbočuju z hlavní silnice a beru to po méně frekventované silnici kolem kostela v Time. Dnes bylo parkoviště plné lidí, tak jsem se šla kouknout co se tam děje. První dveře byly otevřené a v předsíni (nebo jak se to jmenuje) byl stojan plný kabátů a dokonce nějaká kabelka. Za druhé zavřené dveře jsem se už neodvážila jít, protože odsud zněl zpěv, takže se tam něco konalo, ale nevim co. Každopádně - tolik kabátů + ta kabelka - to by u nás moc dlouho nevydrželo...
Dnešní celková trasa 28 km.

Žádné komentáře: