sobota 16. března 2013

Autem do Bryne a procházka za keškami

Po společné snídani jsme se chtěli s Alinou projít po okolí, ale v 10,55 za námi přišla Ellen, že za 5 minut jedeme do Bryne. Tak jsem se z kalhot převlékla do džínů a šla jsem k autu... Ellen seděla na místě spojezdce - tak se ptám a kdo bude řídit? A ona, že jedna z nás abychom si to vyzkoušeli. Alina řekla, že řídit nebude, že má řidičák pouhý měsíc, tak jsem sedla za volant já - normální auto, takže jsem si vyzkoušela akorát, kdy zabírá spojka a vyjela jsem na silnici - trochu jsem šlápla na plyn a Ellen mě jen tak v řeči upozornila, že tady je na většině silnic max.povolená rychlost 60km/h, ale jestli chci jet rychle, tak to je na mě, že pokutu platí řidič :-D no tak jsem teda ubrala - v obci je max.40km/h a v centru města jenom 30km/h. Dojeli jsme do Bryne a tam jsme se s Alinou vystřídali - vzhledem k tomu, že má řidičák pouhý měsíc, tak se trochu bála a jednou jí to chcíplo (ale to mě vlastně taky na jediný křižovatce, jinak jsou tu všude kruháky), dojeli jsme do obchodu pro krmení pro kočky a jeli domů, po téhle jízdě zkonstatovala, že si auto můžeme půjčit kdy budeme chtít.

My jsme se ale rozhodly, že se vydáme na pěší procházku, tak jsem Alinu seznámila s geocachingem a našli jsme dvě kešky :-) Pěkně nás ten vítr ofouknul, takže jsem si uvařila čaj a zalezla pod peřinu :-) Ráno jsem si stáhla páteční díl Vyprávěj, takže ho asi teď shlédnu a pak zkusim rotoped, který tu máme v obýváku :-) Protože na nějakou další procházku to moc není. Zítra by mělo být snad lépe, takže budeme pokračovat zítra v objevování okolí - možná si i troufneme vyrazit někam autem :-)

Systém blikání na kruháku je stejný jako na Zélandu, takže v tom jsem už profík :-) tzn. když přijíždím ke kruháku blikám:
- vpravo (to když chci opouštět kruhák prvním výjezdem)
- neblikám (když jedu rovně)
- vlevo (když chci opouštět kruhák třetím výjezdem)
Když Norové opouštějí kruhák, zásadně neblikají. Prý by se ale mělo, takže já blikám :-) Norové prý vůbec neblikají, takže je těžký jim uvěřit jestli opravdu jedou rovně nebo nějak zatáčejí... Lepší je si vždycky počkat a mít jistotu :-)

Žádné komentáře: