neděle 17. března 2013

4.den

Takže se pokusím sepsat dnešní den, který byl vážně pestrý.
Tak dnes konečně krásný sluneční, ale stále velmi větrný den :-)

Probudila jsem se celkem brzy (asi v 6,30), pak jsem ještě lehce usnula a vstávala jsem tak v 9,00. Hodinu jsem se tak nějak poflakovala, protože jsme se s Alinou dohodly na společné snídani, jenže ona vstává tak kolem desáté, takže v 10h jsme se šli nasnídat. Poté jsme chtěli jet na výlet do Bryne, ale Ellen, že s námi udělá okružní jízdu po zajímavých místech v okolí. Takže před polednem jsme sedli do auta a jeli směrem na jih, kde se terén pomalu zvedá, takže i sněhu přibývá. Projeli jsme pár míst, odkud se dají podniknout pěkné vycházky, ovšem lepší to bude až roztaje sníh. Doufám, že v květnu, až budeme mít více volna, a bude hezké počasí si ještě tu trasu budu pamatovat, abysme tam s Alinou vyrazili. Přejeli jsme nějaké pohoří - v mapě v těch místech je název Hogjaeren, ale nevim, čeho je to jméno. Pak jsme sklesali k moři do městečka Brusand, odkud jsme nabrali směr zpět podél moře, takže krásné výhledy na rozbouřené moře (když jsme vystupovali z auta, tak mi to málem urvalo dveře, ale Ellen řekla, že tohle ještě není žádný vichr...) až jsme dojeli k pláži - prý velmi oblíbené místo v létě na pikniky, tam jsme pořídili pár pěkných fotek. Na zpáteční cestě jsme se zastavili u 90-tileté tchyně Ellen, ale neseznamovali jsme se s ní, Ellen jí jen dovezla plato vajec. V Bryne nám Ellen ukázala, kde správně zaparkovat a odkud se dá podniknout příjemná procházka do přilehlého parku. Na farmu jsme se vrátili kolem půl druhé a Ellen nám oznámila, že dnes bude večeře v 16:00, takže jsme s Alinou sedli do auta (no řídila jsem já - cestu už jsem si pamatovala :-) a vyrazili do Bryne, trefili jsme i to parkoviště a vyrazili na krátkou procházku do parku u jezera. Vzhledem k tomu, že byla neděle odpoledne, tak jsme tam potkali hodně běžců, cyklistů i chodců. Norové jsou fakt blázni - v takovýhle zimě a větru by mě na kolo nikdo nedostal a oni se v tom přímo vyžívají... prostě s větrem o závod. Našli jsme tam (přesněji řečeno Alina našla) další kešku :-) Cestou na farmu jsme se zastavili ještě u jednoho kostelíku, co je kousek od naší farmy a je tam výhled na Bryne. Tam jsem našla další kešku :-)

Po příjezdu domů jsem koukla do mé mapy, jestli v mapě poznám, kudy jsme do s Ellen jeli, abych to příště trefila, geodetický čmuch se ve mě teda nezapře, když jsem se pak u Ellen ujistila, tak mi potvrdila, že přesně tudy jsme jeli :-)

No a pak přišla večeře - na stůl Ellen přinesla: vařené brambory, vařenou mrkev, vařené maso a nějaký sos... No ještě, že se Geir všeho chopil jako první, protože jinak bych nevěděla co s těmito pokrmy dělat - nejdřív mi to přišlo jak polévka, kterou si člověk namíchá sám - jenže jsme měli mělké talíře... Takže jsem Geira sledovala a dělala to samé jako on - vzala jsem bramboru, mrkev, maso a rozkrájela to na menší kousky, pak to zalila tím sosem a snědla :-D Sos byl vývar z masa s trochou másla. Takže to opravdu chutnalo jako polévka (až na ty brambory...) Poté jsem se veřejně přiznala, že jsem dělala to samé co Geir, protože takový pokrm neznám, tak se smáli a zeptali se jestli vím, co to je za maso - no popravdě - vážně to chutnalo jako vepřové, ale omyl - bylo to jehněčí - do skopového to mělo tedy hodně daleko. Jestli to tedy dobře chápu, tak skopové maso je z dospělé ovce, kdežto jehněcí je prostě z jehněte. Skopové mi moc nejede, ale tohle jehněčí bylo vážně dobré! Ještě že mají plný mrazák jehněčího :-) To mě přivádí k tomu, že včera jsem zapomněla napsat, že jehňata mají jenom pro maso - v dubnu se jehňata narodí a v říjnu nebo listopadu všechny jehňata porazí. Jo a název toho pokrmu - lambfrikasé.

No a po večeři jsme šli na krátkou procházku se psy - Bamsr a Foxie - nevim jak se to píše, ale takhle nějak to Ellen vyslovuje. Pak jsem ještě Alinu vytáhla pro jednu kešku, ale ani na druhý pokus se nám ji nepodařilo najít - ještě že to je asi jen 400m od farmy, takže to budu zkoušet dál.

No tak to je asi tak všechno, jdu se připravit na zítřejší první pracovní den... 

1 komentář:

Ladyarcher řekl(a)...

ahoj, z tebe se ale stala spisovatelka. Zima a vitr je tady taky. babicka te pozdravuje.