sobota 25. května 2013

Månafossen

Dnes byl úžasný den :-) Stihly jsme toho opravdu hodně - ráno krmení, kontrola ovcí a jehňat - asi do 10.00, pak volno do 12.00, takže relax, pak zase krmení a pak až do pondělka volno. Takže jsme s Alinou vyrazily na výlet k vodopádu Månafossen. Cesta autem trvala něco málo přes hodinu, ale vyloženě jsem se kochala, hory, údolí, fjordy, jezera, sluníčko. Každou chvíli jsem chtěla zastavit, ale to bysme nikam nedojely. Několik tunelů - jeden byl přes 3 km dlouhý a tam to bylo dost strašidelný, tma, ani auto jsme nepotkaly... Na parkovišti u vodopádu Alinu překvapil parkovací automat (mě ne, já už jsem na to byla zvyklá ze Zélandu) - takže schránka s obálkami, na ní jsme napsali naší SPZ a datum a vložily 20NOK, část jsme hodily do schránky a část jsme daly za okna auta. Musela jsem Alině vysvětlit, že sice platit nemusíme, ale já pak nechci mít opletačky s kontrolou, kdyby to někdo náhodou kontroloval. Takže cesta k vodopádu byla strmě nahoru - žebříky, řetězy - asi 20 minut. Výhled na vodopád krásný, tak jsme tam daly sváču a chvíli se kochaly, Alina užuž zase chtěla pádit dolů, ale já přeci nejela hodinu autem abych po pěti minutách šla zpátky, takže jsme tam poseděly déle. Po cestě zpátky domů jsme se zastavily v Ålgard v Kongeparken - to je takový zábavní park pro děti - vstupné bylo 269NOK, ale protože v pokladně nikdo nebyl, tak jsme prošly bez zaplacení. Stejně tam nebylo pro nás nic moc zajímavého, prošli jsme jenom kousek na začátku. Samé jídlo, pití, atrakce - vážně zábava pro děti. Takže jsme se po chvilce otočily a jely zpátky. Občas mi přijde max.rychlost 60km/h na některých úsecích dost přehnaná, takže jedu trochu rychleji. No a najednou si říkám, co tady ten trouba u silnice fotí :-D A on policajt :-D Byl ale v opačném směru, tak doufám, že to nezměřilo i mě, jinak se nedoplatim...
Po příjezdu domů jsem ještě dojela do Kleppe - prý když je hezky, tak tam odpoledne hrajou lidi volejbal - no hezky sice bylo, ale teplota asi jenom 12°C a zjistila jsem že to je hřiště na beach a na to byla opravdu zima, tak jsem jela zpátky a v Bryne jsem si zaběhala podél jezera.
Na večer jsme si s Alinou koupily pivo, budeme sledovat finále Ligy mistrů, protože ho hrajou dva německé kluby, tak to chce Alina vidět :-D
Večeře dnes byla opravdu velmi pozdě - až ve 21.30, zato vynikající domácí pizza, ač jsem vůbec neměla hlad, tak jsem snědla asi 6 kousků :-D Ovšem pak jsem nemohla usnout, protože jsem byla totálně nacpaná...
Dokonalý den :-)




Žádné komentáře: