čtvrtek 2. května 2013

Další Kumla

Dnes bylo jenom klasicky krmení, položení nové podestýlky, výměna vody, takže ráno práce celkem na hodinu, pak dvakrát keep an eye, v poledne výměna vody a pak volno do 15,30. Tak jsme s Alinou dojely do Bryne vybrat první penízky z našeho norského účtu (2000NOK, takže mi na účtu zbylo 1774NOK), udělat si nákup - potřebovala jsem šampón a sprcháč - oboje bylo v akci, tak jsem ušetřila - šampon Loreal za 21NOK, což pak v přepočtu vyjde tak nějak stejně jako u nás, takže ne 3,5krát dráž. Taky jsem konečně po dlouhém hledání objevila strouhanku. To co jsem se snažila nastrouhat na struhadle z těch tvrdých baget, nedopadlo moc dobře, tak jsem jí radši koupila. Odpoledne jsme akorát přemístily jednu ovci. Abych to shrunula, tak teď zbývá porodit jedna ovce v dolní části a 4 ovce v horní části. Ani jsme se nenadály a opravdu během těch dvou nejrušnějších týdnů v dubnu porodily téměř všechny ovce, takže máme něco kolem 250 jehňat, strašně se mi pletou pod nohama, už jsem je několikrát málem zašlápla.
Dnes s námi večeřeli Mats a Maren, Ellen je pozvala na Kumlu, protože to prý ještě nikdy neměli. Už jsem si i na to jídlo celkem zvykla a asi ho uvařim doma až se vrátim, abyste poznali typické norské jídlo!!! :-D
Dneska využíváme nabídku od Ellen, že za nás večer vymění vodu a jedeme k Maren a Matsovi na návštěvu. Ještě musim naladit na naší televizi nějaký sportovní kanál, kde budou dávat MS v hokeji, abych to mohla sledovat. Zítřejší zápas asi nestihnu, ale sobotní chci určitě vidět, tak doufám, že se s Michalem domluvíme na společném sledování, protože Slováci hrají zápasy vždy tak nějak skoro souběžně s námi (snad vždy začínají o hodinu dříve).
Jinak dnes počasí pěkné - polojasno, vítr skoro nefoukal, teplota tak kolem 10°C.

Změna programu: nakonec jsme k Maren a Matsovi nejely, protože nám napsali, že by se jim to víc hodilo zítra, že by nás pozvali na večeři. Takže jsme si s Alinou sedli u ní v pokoji, klábosily a pomohla jsem jí dopít australské víno, které je asi nejlevnější, co jsme ve Vinnmonopolet našly a kupodivu je opravdu dobré :-)

Žádné komentáře: