středa 22. května 2013

Kristiansand

Náš výlet do Kristiansand celkem dost hekticky - přijely jsme na parkoviště u nádraží a to byl plné, takže jsme honem přemýšlely, kam zaparkovat, nejbližší parkoviště bylo u parku, jenže placený, no tak jsme si řekly, že holt zaplatíme, hlavně abysme neparkovaly někde kde se nesmí... No tak Alina vyskočila z auta, že koupí lístek, já zatím zaparkovala. Poté co Alina zmáčkla všechny knoflíky a ani jeden nefungoval, zeptaly jsme se paní, jesli by nám poradila, ona řekla, že musíme zmáčknout tenhle knoflík, jenže to nefungovalo, pak řekla, že musíme vhodit nejdřív peníze, tak jsme tam hodily celkem 80NOK (za parkování na celý den 75NOK). Jenže ono se nic nedělo, pak paní říká, že to nefunguje... No takže, jsme neměly ani parkovací lístek ani naše drobný... Nechaly jsme za oknem vzkaz jako ostatní řidiči, že automat nefunguje a běžely na vlak, protože nás to docela zdrželo a moc času jsme neměly.
Ve vlaku jsme měly zarezervovaná místa - jely jsme celé 2,5 hodiny pozadu, což se v rezervačním systému nedalo poznat. Vlak projížděl na úplný jih Norska krásnou krajinou. Mlha která byla u nás, se čím dále víc na jih protrhávala a objevovalo se sluníčko. Celou cestu jsem hltala tu krásnou krajinu - všude skalnaté hory, lesy, jezera, sem tam nějaké farmy, ovce, hluboká údolí.
Kristiansand jsme prošly asi 4x křížem krážem - tedy jenom centrum. Všude bylo plno lidí, pak jsme se koukly někam co si říká rybí trh - spočívalo to v rybích restaurací, já však navštívila prodejnu se zmrzlinou a koupila si tu jejich vynikající točenou s kakaem navrchu :-) Alina se mi zdá větší socka než já (na to že je z bohatší země). Protože si ani zmrzlinu nekoupila... Je fakt že tady byla zrovna nějak extra drahá - 44NOK. Pak jsme zavítaly do parku nedaleko centra - tam se ale Alině nelíbilo, protože to byl takový lesopark s několika jezery na kopci, takže pro ní nic zajímavého, tak jsem si tam našla jenom kešku a vracely jsme se zpátky, že si relax uděláme na avizované pláži - podle průvodce - městská pláž - to byl takový plácek s naveženým pískem a hřištěm na beachvolejbal. No do vlaku nám zbývaly 3 hodiny, takže jsme dřeply u pevnosti na lavičku a relaxovaly a daly sváču. Když jsme procházely centrum města, tak pražilo sluníčko a bylo celkem teplo, ale jak jsme sedly u moře na lavičku, tak se mírně zatáhlo, foukal vítr a teplo nic moc. Nicméně jsme tam vydržely asi 2 hodiny a pak se vydaly směrem k nádraží, měly jsme ještě spoustu času, takže jsme prolezly ještě nějaké obchody. Na to, že jsem si tam chtěla něco koupit, vzhledem k tomu, že by to tam mohlo být levnější než ve Stavangeru, tak mě tam nic nezaujalo.
Po cestě zpátky jsme pro změnu zase jely pozadu :-D Auto na nás čekalo poslušně na parkovišti bez botičky ani pokuty, takže jsme krátce po jedenácté dorazily domů.
Zhodnocení:  já ty města prostě opravdu neumim... a ani mě to nějak extra neuchvátilo... Nejvíc se mi asi líbila ta jízda vlakem a pak relax u moře :-D

Žádné komentáře: