neděle 2. června 2013

Nord Hidle

Dlouho plánovaný výlet za Radkem na Nord Hidle se vyvedl, až na to počasí :-( Plavba lodí ze Stavangeru trvala něco přes hodinu, stavěli jsme na několika ostrovech po cestě. Radek čekal u přístavu. Alina šla s Ellen a ostatními, mě vzal Radek nejdřív k nim na farmu, kde jeho farmářka připravila vafle a světe div se - měli čaj :-D což je rarita tady v Norsku, takže jsme s nimi asi hodinu poseděli, popovídali - s jeho farmářema jsem neměla problém - mluvili velice dobře anglicky a já jim rozuměla o mnoho lépe než Ellen. Byli hrozně milí. I přesto, že stále pršelo, tak jsme se vydali na procházku po ostrově, Radek mě zavedl ke kešce. Během půl hodiny jsme byli celkem mokří, takže jsme se nakonec znovu vrátili k nim domů na druhý čaj, to jsem si opravdu užila, protože čaj opravdu v posledních dnech postrádám. Ellen na mě asi zapomněla a už asi před 2 týdny mi došel čaj, jenže Ellen nekoupila nový :-( A je mi blbý si o to říkat... Pak jsem se rozloučila, oni nezapomněli dodat, že když budu mít někdy znovu cestu na Nord Hidle, že se mám zastavit :-) Ooo, jak milé :-) Radek mě šel vyprovodit k přístavu a v 15.15 jsme opouštěli tento malý (jen 2 km od severu na jih), ale krásný ostrov, kde je opravdu boží klid :-)
Ještě pár informací o Radkovi: je mu 30, v Čechách dělal policajta, do Norska poprvé odjel s přítelkyní na měsíční dovolenou, ale tak se jim tu zalíbilo, že tu zůstali, on ale nemohl najít práci, tak se vrátil do Čech a než se vrátil zpátky, jeho přítelkyně si našla v Norsku někoho jiného, takže on se sem vrátil podruhé. Teď je na téhle farmě spokojený, od 10. - 20.června jede do Čech a pak se sem znovu vrátí na dobu neurčitou a bude se učit norsky a až skončí s prací na farmě, tak se pokusí najít práci v ropném průmyslu. To jsem na něj zvědavá.
Po cestě zpátky jsme se zastavily na nejlepší zmrzlině - norská točená smetanová zmrzlina s kousky belgických jahod (49NOK - naštěstí to platila Ellen):



Žádné komentáře: