pátek 14. února 2020

Výbavička

O tom, co je potřeba mít pro miminko, bylo napsáno nespočet stránek. Ale vesměs jsou to vždy jen subjektivní názory. A proto si dovolím napsat svůj subjektivní názor. Od začátku jsem tvrdila, že nebudeme potřebovat veškeré novodobé výmysly, které sice občas ulehčí práci, ale jsou dost drahé a v bytě zabírají místo. To byl myslím si hlavní důvod proč jsem nenakupovala všechno hned. Dostala jsem několik rad od známých, co je potřeba a co měli a neměli oni a udělala si tak svojí představu, co budeme pořizovat a co ne.
Těch věcí je i přesto asi milion, takže ani nevím, jestli si ještě na všechny vzpomenu ale budu se snažit postupně přidávat každou věc co jsme měli nebo máme a napíšu k ní osobní názor, jak moc byla ta věc potřebná.

SPANÍ:
na spaní jsme zdědili postýlku s polohovacím roštem, ve které jsme spali já s bráchou, takže skoro starožitnost, ale více jak 30 let vydržela u rodičů v komoře v luxusním stavu. Postýlku je určitě dobré mít na straně hlavy vypodloženou cca 8cm knih.

matrace - nová s PUR pěnou

povlečení a peřina s polštářem jsou na první měsíce určitě zbytečné, což jsme zjistili až později, jelikož spaní probíhalo jedině v zavinovačce. Nejprve v zavinovačce s polstrovanou podložkou, kterou jsme dostali jako dárek. Z té vyrostl cca po dvou měsících. Dále spinkal v o něco větší rychlozavinovačce, s tím, že ručičky měl svázané plínkou. A od začátku pátého měsíce spinká pod peřinkou.

mantinel do postýlky - dobrá věc - zacloní to prostor uvnitř postýlky, ať už kvůli světlu zvenku nebo z vedlejšího pokoje večer a nebo, že tam  netáhne. Jakmile Matýsek dosáhne ručkami na mantinel, tak ho občas škrábe nehtíkama než usne

monitor dechu - vypůjčený, nekupovali jsme

zpočátku na denní spaní jsme využívali půjčený proutěný koš, ve kterém spal řekla bych tak tři týdny možná ani to ne

kolotoč nad postýlku jsme začali využívat cca od 2,5 měsíce, možná by zaujal Matěje i dřív, ale nám se zdál nefunkční. Je dobrý ráno na zabavení děťátka než si člověk udělá snídani a provede ranní hygienu.

babyvak na uspávání Matýsek absolutně nepřijal, ale je možné, že jsem ho do něj neuměla správně vložit a pak to bylo pro něj nepohodlné. Později, kdy jsem přišla na chuť nošení v šátku, jsem se dozvěděla, že není vhodný, protože v něm dítě neleží ergonomicky.

KOUPÁNÍ:
deska na vanu, zděděná po mě a bráchovi, opět vydržela u našich v komoře. Na desku dětská vanička a sušení a oblékání zvládáme na pračce, na které mám deku a přebalovací podložku.

topítko do zásuvky, které během půlhodiny vyhřeje koupelnu na vhodnou teplotu ke koupání

osušky určitě za mě lepší klasické osuškové pleny většího rozměru z bambusu značky XKKO než tlusté froté ručníky

na mytí bud tenká froté žíňka nebo zase bambusová žíňka XKKO

KOČÁREK:
očaroval nás kočárek norské značky NOORDI, model FJORDI. Pro nás vysoké ideální volba, prostorná hluboká korba, gelová kolečka, rukojeť nastavitelná vysoko a mnoho dalších předností, zatím bez jediné vady a to jezdíme dvakrát denně několik kilometrů i terénem podél řeky.

do kočárku jsme měli zapůjčený vak jakože s beránkem, v kterém strávil celou zimu. Od března, když už se trochu oteplilo jsme vak s beránkem už vyndali a když bylo tepleji, byl přikrytý jen dekou a když chladněji, zabalila jsem ho do zavinovačky ve které už v postýlce nespí

PŘEBALOVÁNÍ:
komodu jsme využili mužovu vysokou komodu se čtyřmi šuplíky a na ní koupený již zhotovený přebalovací pult z druhé ruky, dále měkkou přebalovací podložku rovnou a na ní klasickou čtvercovou plínku, která je každou chvíli počůraná nebo dokonce pokaděná, takže se vypere a nemáme aspoň takový odpad s jednorázovými podložkami

sada misek a koš z IKEY, v jedné misce mám nastříhané ubrousky, v druhé misce mám jednorázové plínky aby byly při ruce, ve větší misce mám vodu s pár kapkami Medvídka, jednorázové vlhčené ubrousky používám jen na návštěvách a výletech

mám i sadu látkových plen - klasické čtvercové pleny zase nejlepší značka XKKO a svrchní kalhotky ANAVY plus separační pleny Popolini a dále vkládací pleny froté a bambusové, vše z druhé ruky zakoupené

HRAČKY:
hračky jsme zpočátku nechtěli vůbec žádné, až když začal projevovat zájem a ležel stabilněji na zádech, vyndali jsme zapůjčenou hrací deku s hrazdičkou a na ní pověšená zvířátka

od věku cca 2,5 měsíce se nejvíce osvědčilo chrastítko špendlík

dále jsme dostali hracího ježka alá usínáček, u nás slouží zatím jako hrací ježek s melodií na zklidnění

při polohování na bříško je dobré před obličej dát nějaké leporelo, taktéž jsme dostali ve věku 2,5 měsíce skládací leporelo z jedné strany zvířátka, z druhé strany zrcátka

OBLEČENÍ:
do začátku jsem dostala spoustu oblečení z druhé ruky použité již dvěma dětmi. Začínali jsme na velikosti 56. Jediné co jsem na začátku koupila nové byly dvě zavinovací body. Ty se vůbec osvědčili jako nejlepší volba. Cokoliv přes hlavu jsem neuměla obléci a většina oblečení přes hlavu se ani nedala přetáhnout, mělo to malý výstřih. Takže za mě jedině zavinovací body, dále dupačky a polodupačky, později, když vyrostl z velikosti 56 jsem nakoupila nějaké další oblečení z druhé ruky, pár kousků nových oblečení dostal Matěj k Vánocům.

Jelikož se narodil v listopadu, byly zapotřebí čepice, rukavice a silné ponožky. Čepice byla nejlepší ta co dostal v porodnici, z ní ale cca po dvou měsících vyrostl. Koupila jsem novou silnější větší, ale ta se zpočátku zdála jako nevhodná, vždy při nandání čepice hrozný řev, později mi někdo sdělil že děti čepičky většinou nemají rádi. Rukavičky jsme měli tři tloušťky jedny úplně tenké, druhé silnější a třetí hodně hřejivé s kožíškem. Dále zimní overal - vystřídali jsme postupně od flísového nejmenšího až po velmi silný, který jsme zase koupili z druhé ruky - vypadá jako nový a je opravdu silný. Jen mu v něm možná je až moc teplo vzhledem k letošní zimě, která spíše vypadá jako jaro... bez mrazu sněhu...

na spaní samozřejmě overaly celorozepínací.

KOSMETIKA A LÉKÁRNA:

Žádné komentáře: