neděle 29. března 2020

Jak se žije v karanténě

Omezování osobní svobody pokračuje a vláda vydala zákon o zákazu volného pohybu osob a příkaz k nošení roušek na veřejnosti. To znamená, že lidé si to naštěstí špatně vysvětlili a většina z nich opravdu hnije doma. Ulice jsou prázdné, venku je klid. Smůla pro všechny, protože zrovna panuje celkem pěkné počasí. No ale abysme se zbytečně nevystavovali virům, tak dopoledne uspávám Matýska u prsa, nejdříve spí skoro dvě hodiny, z toho hodinu jsem u něj, pak se to postupně zkracuje na hodinu a půl, pak jen hodinu, tzn. že se probudí po chvíli co od něj odejdu třeba vařit oběd nebo že se mi chce na WC. Takže postupně zase chodíme ven dvakrát, ale to nevadí, protože buď je doma Míra a jde jednou on nebo jsem u rodičů a jde taťka (děda). Moje nevyspání už je tak vyčerpávající, že se přes den úplně hroutím únavou a to pak přenáším na Matýska, takže když jsem doma sama, tak je Matýsek dost plačtivý a pak je to začarovaný kruh. Naštěstí zase odjíždím k rodičům a tam si odpočinu. Když už se Matýsek začne budit po 45 minutách od večerního uspání, tak přistupuju k ráznému řešení a to, že na první pláč do pokoje nejdu, a ono to kupodivu funguje... ještě usne a probudí se až za další hodinu, takže se snažím dodržet interval aspoň ty dvě hodiny, což nevím jestli v noci úplně dodržím, protože jsem tak zpitomělá, že ani nevím kolik je hodin a v kolik jsem kojila minule. No samozřejmě si pořád spí přes den jak chce a o nějakém režimu se zatím hovořit nedá. V kočárku se mi často budí už po půl hodině a pak ne a ne usnout. Nejhorší to bylo jednou v Benešově, když po půlhodině procházky do pole kolem nás projeli dva zběsilí motorkáři a Matýska samozřejmě probudili, pak prošli kolem ještě čtyři rozzuření psi a to byl konec, zbytek procházky hodinu už jen plakal a plakal. Asi už se mu nechtělo spát... Mimo jiné opět od neděle 22.3. držím bezmléčnou dietu, tak uvidíme jaké to bude mít výsledky. No nedalo mi to a vznesla jsem dotaz ve fcb skupině ohledně toho Matýskového častého buzení a neklidného spánku. Tak na radu místních jsem opět Matýska zavinula do plíny napevno a první noc to hodně pomohlo. Po hodně dlouhé době, která jsem myslela, že snad nikdy nepřestane, Matýsek spal 4 hodiny úplně klidným spánkem. Modlím se, aby plínka pro nějaký čas pomohla a Matýsek zase klidně spal a mě tak umožnil také trochu delší spánek.

Žádné komentáře: