středa 11. března 2020

Jak Matýska učíme spát ve stojícím kočáře

Vikend strávený na chatě u rodičů přinesl posun v denním spánku v kočárku. Ale uvidíme zda se Matýskovi spí dobře jenom na vesnici, kde je klid nebo to bude fungovat i u nás doma. Jelikož jsem byla vážně už unavená, tak se na procházku vydala mamka (lépe řečeno Matýskova babička). Jenže té lenost také nedala a hlavně potřebovala jít za babičkou (lépe řečeno Matýskovou prababičkou) a tak se stalo to, že objela s kočárem jenom cestu z chaty k babičce na dvůr a tam ho zaparkovala a světe div se, ale on tam spal jako miminko, ptáčci mu tam zpívali, nejezdili kolem něj auta, psi štěkali jenom zdaleka, nevískali tam děti ani nikdo jiný. Prostě klid a žádné drncání s kočárek a Matýskovi se spinkalo pěkně. Pravda, že po půl hodině si zabrečel, tak stačilo popojet na křižovatku a Matýsek opět usnul a spinkal další půl hodinu nebo i déle. Nevím. To je celkem jedno, hlavně že dokázal spát celkem dlouho aniž by člověk musel jezdit s kočárem. Teorie se potvrdila, když šel na procházku odpoledne taťka a chtěl s ním dojet až na nejbližší nejvyšší kopec, to se ale Matýskovi asi nelíbilo protože v polovině cesty začal plakat a nezastavil dokud nedojeli zpátky domů. Takže tedy pokus vyjet z chaty, objet maximálně půlku návsi dokud Matýsek neusne a pak do pár minut zaparkovat u babičky na dvoře jsme praktikovali celé tři dny a ono to kupodivu fungovalo. V Sázavě jsem toto chtěla vyzkoušet též, tu tedy déle trvalo než Matýsek usnul, poté jsme zaparkovali asi ne zrovna na vhodném místě, ale půl hodinku tu spinkal. Poté jsem s ním zase kousek popošla dokud neusnul, pak jsem zastavila ale pak už usnul jen na deset minut a poté už ne. Prostě asi nějaké rušivé elementy. 

Každopádně ještě chci napsat zkušenost, máme za sebou dvě kranyosakrální terapie, každou u někoho jiného a doufám, věřím, že nám přinese úspěchy a že napraví špatné vzpomínky na porod, který nebyl asi pro Matýska nic jednoduchého. Dostali jsme i směs éterických olejíčků, kterými se budeme teď pár dní mazat. Mají být na zklidnění nás obou a i na dobrý a kvalitnější spánek nás obou, tak za pár dní napíšu jaký měly účinek.

Konečně jsem za poslední cca týden po totálním nevyspání předchozích týdnů přišla na chuť společnému spánku, zatím ne tedy celou noc, většinou první část noci Matýsek spokojeně spinká ve své postýlce a já v té naší. Ale na druhou půlku noci si ho už beru k sobě a světe div se, zdá se, že i chvíle mezi kojením, které je stále časté, dokonce i častější neboť první probuzení je již okolo 21.hodiny, spinkáme oba dva. Ráno se samozřejmě cítím stále nevyspalá, ale i vzhledem k redukci denních pochodů s kočárkem se nyní přes den necítím tak unavená a bez energie. 

No a dnes, když píšu tento příspěvek se sice ráno mezi pátou a sedmou hodinou zdálo, že Matýsek už je vyspinkaný, sice při podrobnějším zkoumání sebou Matýsek šil, ale přitom měl stále zavřená očička, tak jsem mu v 7 hodin dala prso, a on chvíli pil, ale pak usnul jak špalek půl hodiny jsem byla u něj na boku a poté, když už jsem měla přeležené celé tělo a nemohla jsem už zabrat, tak jsem se dokonce dokázala i odvalit na záda aniž by se Matýsek vzbudil. Probudil se až v 8 hodin, to je myslím za poslední týdny ne-li měsíce rekord. Ráno bylo proto celkem pohodové a vysmáté protože jsme byli nejspíš oba docela dobře vyspalí. Stačila jsem i vyžehlit zatímco Matýsek ležel na hrací podložce, chvílema mě pozoroval, chvílema si hrál s chrastítkem. No a když jsem v 10 hodin usoudila, že by mohl nastat další spánek (dneska venku hrozně prší a tak se mi nechtělo do deště), tak jsem se pokusila Matýska uspat v postýlce, dlouho se nedal, až jsem po 20 minutách dala prso a u něj naštěstí usnul. Podařilo se mi ho i odložit do postýlky, kde nyní spinká už 45 minut :-) zase zázrak, takto dlouho už dlouho doma nespinkal (tedy doufám, že spinká když je tam klid). Již jsem po rychlém obědě (polévka z pytlíku a ovesná kaše z pytlíku) - ať žije zdravá strava v době kojení, ale razím názor lepší něco teplého než nic nebo jen namazaný chleba... Odpoledne vyzkoušíme homeopatickou poradnu, ale dle dnešního spánku doufám, že nakonec třeba žádná homeopatika ani užívat nebudeme. Musíme věřit a ono se to zlepší. 

Žádné komentáře: