středa 27. května 2020

Režim

Matýsek není ten typ, který by dodržoval nějaký režim, i když... Většinou je to tak, že když je během dne nějaká změna, návštěva, přesun autem, zdá se mi že i moc teplé počasí, tak se s tím Matýsek špatně srovnává a režim, který máme doma zavedený, pak pokulhává. Pak zas nějaký den trvá než se to srovná. Překvapil na svatbě strejdy Petra a Pavlínky. Měla jsem strach jak to bude se spánkem, přeci jen, spousta lidí, hluk, celý den venku, ale můžu říct, že to Matýsek zvládnul bravurně dokonce jen s jedním skoro dvouhodinovým spánkem po obřadu venku v kočárku. Pak vydržel až do večera a mohli jsme odjíždět až kolem půl osmé. V autě to dokonce nejdřív vypadalo, že spát se mu ani nechce, nejdřív si broukal, smál se dlouho, pak začal plakat a pět minut před tím než jsme dorazili domů, tak usnul, prvně jsme ho nekoupali vůbec a jenom po prvním probuzení jsem ho přebalila, převlékla, nakojila a uložila do postýlky, a docela se to povedlo. 
Tak tedy denní spánek už až tak moc neřeším, prostě když chce spát, tak spí a když nechce tak nespí, i když jak teď spí dopoledne celkem obstojně doma, tak mi to fakt vždy bodne, mám čas si uvařit oběd, něco poklidit, napsat něco na blog nebo pracovat. Proč to takto nemohlo být od začátku, bylo by to víc v klidu, ale asi to tak má být, pak bych si těchto povedených dní nevážila tolik jako teď. Takže to vypadá, že náš největší problém je noční spánek (stále beze změny) a dilema, jestli má alergii na bílkovinu kravského mléka nebo ne, týden před svatbou jsem totiž zavedla zase u sebe mléčné výrobky, týden to vypadalo, že mu to nic nedělá (krom toho, že se nemůže vykadit, ale to nemohl ani před tím, když jsem mléčné výrobky nejedla). Ale po týdnu bác ho a zase tekutá zelená stolice, kroucení u kojení a zahlenění. Takže jsme tam, kde jsme byli. Nejhorší je, že v tomto doktoři neporadí, protože oni neuznávají, že by něco takového bylo, oni řeknou jen omezte mléčné a že střeva a zažívací systém u takto malých dětí ještě není dovyvinutý. No musím říct, že po nemléčné dietě jsem se dostala na pěknou váhu 79kg, což není vůbec zlé, ale je to na úkor toho, že jsem byla věčně unavená, zesláblá a ve stresu z toho, že nemůžu jíst normálně (ono to jedení normálně stejně moc normální není, kdy nemůžu jíst nic nadýmavého, kor cibuli... a vařte si nějaká jídla bez cibule - ta tam prostě úplně chybí...). Nehledě na to, že ty nemléčné náhražky (ovesné mléko, veganský sýr, veganská smetana, jogurty) jsou prostě o dost dražší a těžko dostupné u nás na malém městě. Takže se to dost prodraží a přesto mám pořád hlad, to se zavedením mléka je to o něco lepší. Zkoušela jsem opět podat Sunar - včera mi to skoro celé vyblinkal a to vypil jen cca 40ml... 
Teď dávám příkrm špenát - můj nejoblíbenější a co myslíte, on ani neotevře pusu, zajímalo by mě, co dělám špatně, že to vůbec nechce baštit, přitom, když já jím před Matýskem cokoliv, tak na mě hladově a zvědavě kouká, jako by mi to chtěl sníst...
No takže, vzhledem k tomu, když nějaký náš režim pár dní doma funguje, už jsem skoro nervózní když to přestane fungovat a bude bojkotovat zavedený režim. Třeba teď teda spí dopoledne dvě hodiny doma a odpoledne jdeme ven, kde spí půl až hodinu v kočárku nebo nosítku. Říkám si, jestli to není pořád moc, když pak večer nechce usínat nebo má zase noční mejdan. Ale když to je taková pohoda aspoň jednou denně mít dvě hodiny jen pro sebe (myšleno uklidit, navařit, dát se trochu do pucu, udělat něco do práce...) , že je mi líto ho budit - v žádném případě ho nechci budit...
Každej den kdy jsme doma se neskutečně vleče, vždy už koukám na hodinky, jak dlouho si ještě bude hrát, jak dlouho bude ještě spát, kdy už půjdeme ven, když budeme krmit (když jsme doma, tak skoro každou hodinu) a kdy půjdeme koupat. Ale pravda, že když jsme doma sami, tak si dokáže dost hrát sám i dlouho, že u toho stihnu uvařit, vyžehlit a tak, ale na žádné dlouhé projekty to samozřejmě není, musím být v pohotovosti, když ho to přestane bavit...

Žádné komentáře: